Salgsinformation

Donau's Opdræt er et hjertevarmt hobbyopdræt og derfor har vi også kun enkelte kuld i løbet af året.
Vi er medlem af Dansk Hamster Forening, hvilket er din garanti for at alle hamstere er opdrættet efter foreningens retningslinjer og at du som køber har mulighed for kyndig vejledning både op til og efter et eventuelt køb. Vi står til din rådighed i hele hamsterens levetid, så tøv ikke med at kontakte os.

En hamster fra os koster altid 250 kr. uanset art og variant. Der gives ikke rabat ved køb af flere.
Udover vejledning i hele hamsterens levetid medfølger der også officiel stamtavle og en lille madpakke med det vante foder.

Vi forbeholder os retten til at afvise købere, hvis vi vurdere det ikke er det rette hjem for vores hamstere.


Salgsbetingelser


Punkt 1: Hovedpunkter
Alle hamstere fra Donau's Opdræt bliver først og fremmest solgt som kæledyr, og bør som minimum holdes på en måde der varetager deres tarv. Hverken den købte hamster eller dens afkom må afleveres i dyrehandel, bruges til foderavl eller som foderdyr.

Punkt 2: Helbred og temperament
Køber er forpligtet til at oplyse opdrætter om eventuel sygdom, død eller temperamentsændringer hos hamsteren. Dette er meget vigtigt i forbindelse med opdrætters avlsarbejde, da opdrætter er nødt til at være bekendt med både negative og positive ting i slægten.

Punkt 3: Omplacering eller videresalg
I tilfælde af at det bliver nødvendigt for køber, at videresælge eller omplacering hamsteren, skal opdrætter kontaktes inden, da den nye ejer skal godkende og underskrive en ny kontrakt. I visse tilfælde kan hamsteren komme retur til opdrætter, men som udgangspunkt skal man i samarbejde med opdrætter finde et nyt egnet hjem.

Punkt 4: Videreavl
Hvis køber ønsker at bruge den købte hamster i videre avl, anbefales det at kontakte opdrætter inden, for relevant information om kuldet, da dette kan være hensigtsmæssigt at tage i betragtning. Køber bør desuden følge de samme avlskriterier (alder, størrelse osv.) som opdrætter, hvilke kan findes på opdrætters hjemmeside.

Punkt 5: Rådgivning
Opdrætter står til rådighed for rådgivning hele hamsterens liv, og det er derfor vigtigt, at der er en god kontakt mellem køber og opdrætter, enten via mail eller telefon. Opdrætters råd kan naturligvis ikke erstatte dyrlægebesøg, men kan hjælpe med at vejlede køber igennem hamsterens levetid. Man er altid velkommen til at kontakte opdrætter, hvis man søger svar på sine spørgsmål omkring ens hamsterhold. Det er ikke alt som opdrætter kan svare på, men i såfald vil opdrætter gøre sit for at finde relevant information.